Jak jsem se nechala pohltit krásou kamenných obkladů

29.08.2016 21:00

Přírodní kámen je materiál, který je ve stavitelství odnepaměti. Ve velké míře se v současnosti používá v podobě obkladů pro (nejen) interiér. Při celkové rekonstrukci domu jsme se pro něj rozhodli i my. I když jsme ještě neměli představu o tom, kde přesně ho v interiéru použít.

 

Kamenné obklady v interiéru

Přírodní kámen v interiéru se těší stále větší oblibě. Lidé se chtějí obklopovat přírodními materiály. Jsou krásné, odolné a báječně působí na psychiku, alespoň já to tak mám. Dělá mi dobře vědět, že mám doma něco z přírody. Vždy jsme třeba měli doma nábytek z masivního dřeva. Je dražší, ale pro mě jasnou volbou. A proto když jsme se chystali na rekonstrukci, chtěla jsem se obklopit i dalšími přírodními materiály. Díky kamenu se zkrátka dá vytvořit elegantní a zároveň velmi osobitý interiér.

Kamenné obklady se hodí do různých místností. Hojně je využívaný v koupelně, ale i v kuchyni, předsíni, obýváku atd. Kromě domu či bytu ho najdete v různých reprezentativních prostorách. Neméně oblíbená je i kamenná dlažba. Báječně ji lze kombinovat s podlahovým vytápěním. Dále se z přírodního kamene pro interiér vyrábějí také pracovní kuchyňské desky, parapety, obložení krbu, část nábytku atd.

V interiéru jsou využívané různé druhy přírodního kamene (mramor, žula, břidlice a mnohé další). Lidé si konkrétní kámen vybírají podle svého vkusu, ale do výběru promítněte také vlastnosti, které daný prostor vyžaduje. My jsme se nakonec rozhodli pro mramorové obklady do koupelny, břidlici na stěnu v obýváku a…Ještě určitě vybereme další prvky z přírodního kamene.

A co umělý kámen?

Kromě přírodního kamene, který je samozřejmě jedinečný, ale také dražší, můžeme využít umělý kámen. I když jsem byla pro přírodní materiál, přeci jen jsem ho kvůli ceně zvažovala. Lidé ho obvykle volí pro jeho příznivější cenu, ale má i své další výhody.

Jde o umělý materiál, který vám nabízí více vzorů a barev a také mohou být obklady větších rozměrů, kterých bychom nedosáhli využitím přírodního kamene. Ovšem i když je umělý kámen velmi zdařilou imitací přírodního kamene, jeho kvalit nedosahuje.

Přírodní kámen má jedinečný a nenapodobitelný vzhled, který dokáže vytvořit jen příroda. Kromě estetických vlastností je mi „sympatický“ i velkou odolností a životností, širokými možnostmi využití, ale i možností kombinace s mnoha jinými materiály. I proto i přes vyšší cenu u nás nakonec zvítězily obklady z přírodního kamene.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode